Daily Makeup Routine

Enkele dagen geleden vroeg ik op Twitter (klik!) of iemand nog ideeën had voor leuke onderwerpen op mijn gloednieuwe blog. Medeblogger Joyca (klik!) bracht mij op een super leuk idee: Mijn dagelijkse routine, wat betreft make-up. En ja, zelfs een cosmetica-addict als ik heeft wel eens geen zin om eeuwen voor de spiegel te zitten en te klooien met allerlei oogschaduw kleurtjes. Daarom laat ik jullie mijn dagelijkse make-upje zien. Dit is zo ongeveer het minste wat je op mijn gezicht zult vinden. Het lijkt veel, maar ik ben hier maar 10-15 min. mee bezig. Waarschijnlijk kan het ook sneller, maar ik houd niet zo van opschieten ‘s ochtends 😛

Vanochtend was ik klaar met mijn make-up en heb ik foto’s gemaakt, zodat jullie het resultaat kunnen zien. Het wordt dus een soort FOTD, maar ik ga stap voor stap uitleggen wat ik gebruik en waarom ik voor dat product kies. Ook vertel ik met welke kwast ik het product eventueel aanbreng.

FACE:
Covergirl Aqua Smooth Makeup “Ivory” – Omdat deze foundation een super mooie finish geeft. Ook blijft hij goed zitten en is de kleur precies goed! (opgebracht met MAC 109)

MAC Pressed Blotpowder “Medium”
– Ideaal voor mensen met een glimmende huid. Het matteert de huid en fixeert de foundation, zodat deze beter blijft zitten. Als deze op is, stap ik over op de Dream Matte Powder, die schijnt een goedkopere dupe te zijn! (opgebracht met MAC 150)

Lancôme Effacernes Concealer “01 Beige Pastel”
– Super goede concealer, speciaal voor onder je ogen. Mét SPF 12, dat zie je niet vaak! Hij gaat niet in lijntjes zitten en is waterproof. Toch vind ik de pigmentatie, oftewel de dekking wel ietwat tegenvallen. (opgebracht met vingers óf MAC 194)

MUFE Full Cover Concealer Cream “02”
– Beste concealer ever! Super licht (goed voor mijn spookhuidje), waterproof en onwijs gepigmenteerd! Naar mijn mening een must have! (opgebracht met vingers óf MAC 194)

Ben Nye Powder Blush “Contour #1”
– Gebruik ik om mijn jukbeenderen lichtjes te accentueren, omdat ik een rond & vol gezicht heb. De resterende poeder op mijn kwast vervaag ik naar mijn slapen en langs mijn neus. (opgebracht met MAC 168)

MAC PB “Springsheen”
– Dagelijks kies ik een andere blush, maar ik val vaak terug op mijn vertrouwde peachy blushes! Roze tinten vind ik minder fris bij mij staan. Deze blush is ontzettend mooi, vooral in de zon glinsteren je wangen erg mooi! (opgebracht met MAC 116)

EYES:
MAC e/s Phloof!” – Omdat deze e/s onwijs gepigmenteerd is en een mooie glans geeft. Ik breng deze dagelijks aan onder mijn wenkbrauw en in mijn binnenste ooghoekjes, om dat wakkere effect te creeëren. Soms kies ik ook voor Shroom, maar ik vind de glans van Phloof! mooier. (opgebracht met MAC 227)

HEMA Eyebrowpencil “09” – Een goed potloodje, met een goede kleur, goede pigmentatie en goede ‘lasting power’. Enne, super cheap! Need I say more? Dit is al jaaaren een ‘staple item’ van mij!

Max Factor 2000 Calories mascara “Rich Black” – Mijn huidige mascara. Gewoon een fijne, non-waterproof mascara die je wimpers verdikt en verlengd.

LIPS:
NYX megashine l/g “Crystal Soda” – Ik kies vaak een andere lipkleur, net zoals mijn blush. Dit keer heb ik gekozen voor een peachy kleurtje. Geeft een onwijs mooie glans en blijft redelijk lang zitten, voor die goedkope prijs zeker een aanrader!

UITLEG:
Allereerst breng ik een beetje Rosebud Salve Original aan op mijn lippen. Dan begin ik met mijn under-eye concealer. Als ik die heb opgebracht, breng ik mijn foundation met een vochtig gemaakte kwast aan. Daarna ‘set’ ik de foundation met mijn poeder en kijk of er nog plekjes zijn die ik moet ‘concealen’. Vervolgens ‘set’ ik de plekjes waar ik concealer heb aangebracht en breng ik mijn contour poeder lichtjes(!) aan. Dan breng ik mijn blush aan. Ik spuit mijn gezicht nat met een verstuivertje, zodat het geheel niet poederig lijkt.

Vervolgens ga ik mijn wenkbrauwen bijtekenen. Ik doe dit uit losse hand en begin altijd met de ‘staart’. Ik vervaag het potlood, door mijn wenkbrauwen door te kammen met een wenkbrauwborsteltje. Dan breng ik de highlight e/s aan onder mijn wenkbrauw en in mijn binnenste ooghoeken. Vervolgens krul ik mijn wimpers met mijn Shu Uemura wimperkruller en breng ik wat laagjes mascara aan. Tenslotte nog een laagje l/g of l/s and I’m good to go! Toch….?!


FOTO’S:


Let me know what you think! Enne, ik kan ook tegen kritiek hoor!

Your beauty addict,
Natasja

13 thoughts on “Daily Makeup Routine

  1. Mooi hoor! Ik ben wel een enorme fan van jouw manier van oogmake-up aanbrengen, dus dat mis ik wel een beetje. Maar dat komt gewoon omdat ik verwend ben met die prachtige looks van je!

    Phloof ziet er mooi uit zeg! Shroom en vanilla stonden eigenlijk ook al op m’n wishlist. Heb je deze toevallig ook? En zou je misschien een vergelijking kunnen geven? Dank!!

    • Dankjewel meid! Ik kan me voorstellen dat het een beetje kaal is zonder kleurtjes 😛 Je ziet ook niet anders van mij hè, op LBT?!

      Phloof! is echt super mooi. Wel iets koeler, dus ik wil nog een warmere kleur met dezelfde soort glans. Shroom is erg mooi. Niet erg gepigmenteerd, maar met een super mooie glans. Vanilla heb ik ook (kan ook niet anders, als iedereen mij vanilla noemt :-P). Vanilla hbe ik nog niet zo lang, dus ook nog maar 1x gebruikt. Ik vind hem erg mooi. Neutrale kleur zonder poespas. Wel ietsje aan de warme kant, maar dat vind ik persoonlijk erg mooi. Zitten wel wat shimmers in, maar niet echt opvallend. Ik kan wel een swatch voor je maken? Laat maar weten!

      • Haha klopt! Op LBT knalt de e/s altijd van mij beeld af. Maar een neutrale look staat je ook echt heel goed hoor!

        Bedankt voor de omschrijvingen! Een swatch van die drie kleurtjes zou wel heel fijn zijn. Dan kan ik de verschillen misschien ook echt zijn. Alvast bedankt!

Tell me what you think!

